sâmbătă, 20 februarie 2010

Alegerile

Azi este congresul PSD. Azi sunt alegerile PSD. In casa mea rasuna de dimineata numai discursuri politice. Toti asculta, comenteaza… Pana si fii-mea!

N-am inteles niciodata pasiunea asta pentru politica. Pana la urma, atata timp cat nu te implici, nu o sa poti niciodata schimba nimic. Iar daca te implici, trebuie sa-ti pui de la inceput intrebarea daca ceea ce poti face merita compromisurile pe care va trebui sa le faci. Asta doar in cazul fericit cand intri in joc pentru a face politica si nu afaceri.

Uneori, cand simteam ca mai am loc pentru o variabila in viata mea, m-am gandit cum ar fi sa intru si eu intr-un partid. In PSD mai exact pentru ca ma regasesc cel mai aproape de platforma lor politica. Dar ce vad in jur, caracterul genului de oameni care fac politica, m-a descurajat mereu. Da, este o idee preconceputa, pentru ca sunt sigura ca sunt si cativa oameni super-ok in acest mediu. Din pacate, viata politica este departe de a fi macar pe aproape la jumatatea distantei dintre idealism si practicalitate.

Oamenii insa au nevoie sa viseze, au nevoie de eroi, au nevoie de oameni care sa-i impresioneze; macar prin discursuri. De asta cred ca sunt si atat de populare sporturile de performenta, filmele etc. Ne place sa visam. Avem nevoie de eroi. Dar ce am putea face daca am consuma macar un sfert din energia risipita in a-i sustine, urmari pe altii pentru a ne face noi insine viata pe care ne-o dorim, pe care vrem sa o traim? In loc sa stam pe canapea, in fata televizorului, admirandu-i sau condamnandu-i pe altii am putea sa furam cateva clipe frumoase vietii.

Fetita mea mi-a dat aseara o alta lectie de viata. Cand mi-a spus prima data “Mami, ce facem se transforma in viata noastra, nu?” nu am inteles cat de profunda si simpla in acelasi timp era ideea ei. Nu cauta o confirmare, vroia sa imi atraga atentia, in timp ce eu eram prea ocupata invatand pentru la serviciu, ca timpul trece clipa de clipa si felul in care alegem sa il petrecem este felul in care ne traim viata, felul in care ALEGEM, secunda cu secunda, sa ne construim viata. Viata este construita din toate momentele ei, nu doar din cele mai importante, mai memorabile etc.

Ce ati putea face daca in loc sa cautati eroi in jur ati deveni voi insiva propriile modele?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu